Nu har jag följt med pumpen ett par dagar här. Jag har 280m2 att värma upp, så kompressorn har slitit hårt de senaste dagarna, men den har hållit temperaturen i huset även fast det har varit 15-20 minusgrader mest hela tiden. Pannan stod tidigare på drift + reserv,så var gång kompressorn startade så startade el-patronen, så den drog en massa ström. Vet inte varför man har kört sån drift innan?
Jag är inte så sugen på att mecka så mycket med pannan så länge den lever, är rädd för att den ska ta god natt då. Känns lite onödigt att lägga pengar på att byta gas, speciellt om effekten ska bli sämre, men om effekten skulle bli för dålig så blir det väl att överväga att skifta gas eller investera i en ny panna.
Kulan ligger alltid i syn glaset och glaset är alltid klart. Kan inte se att det finns någon WET/DRY indikator.
Plutus: Jag vet förstår inte hur du menar, temperatur höjning på vad?Kompressorn är kall även fasten går mest hela tiden.
Hur länge tror ni en sån här panna kan hållas i liv? 27år är trotts allt en jäkla lång tid.