0 medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
Min DCM är från nov 2013. Alltså äldre än din, fast med nyare mjukvara då tydligen...
Det som är än mer intressant är att även mitt kort ser ut att vara identiskt med ditt!!! 😳Tog mig friheten att länka till din bild också, säg till om du inte vill det så tar jag bort länken om jag kan.What gives?! (Som de säger i Staterna...) Använder Online och Link samma hårdvara?! Eller är det så att jag har fått Link när jag beställt Online...? Eller har du Online fast du skriver att du har Link...?
Jag redigerade mitt inlägg så din bild nu är borta...problemet är bara att du citerat mig, med bilder och allt, och det kan jag inte påverka. Om man inte citerar hela inlägg med bilder och allt, utan väljer ut endast det man vill svara på, så kommer forumsidan bli klart kortare.Om det inte finns någon regel på forumet som säger att det inte är tillåtet att lägga in bilder i inlägg kommer jag fortsätta med det. Som läsare tycker jag att det är otroligt mycket enklare att läsa inlägg där texten kompletteras av bilder än att behöva klicka på en länk för att se vad skribenten hänvisar till...men alla är ju olika. Och när det gäller upphovsrätten kan knappast forumet misstycka om man lägger in en bild med upphovsmannens tillåtelse, det var därför jag frågade dig i det nu editerade inlägget om det var OK att länka in din bild.För att återgå till ämnet: jag testade på kul att lägga till en serviceenhet i min Danfoss Link men det funkade inte. Ena lampan på mottagaren blinkar snabbt grönt i någon sekund efter att jag tryckt på den stora knappen och sen blinkar den andra lampan rött. På Link CC:n kommer meddelandet efter ett tag att den inte kunde hitta någon enhet och frågan om man vill lägga till någon annan.Något verkar vara spärrat och jag misstänker att bara Thermia-supporten kan hjälpa till med detta...om de vill alltså. Jag har fortfarande inte fått några inloggningsuppgifter till Online. Det blir ett samtal till imorgon...det ska väl inte vara så svårt att registrera en användare?!
Skälet till att jag inte länkar in bilder direkt utan bara lägger klickbara länkar är bland annat att sidan i forumet är lång och jag inte ville att alla ska tvingas ladda bilder de inte vill se....
Det verkade vara korrekt sätt att registrera men jag fick upp meddelandet:"Ogiltig enhetstypGiltiga enhetstyper:OS HC FT PR HR RU CM HP BR SCM"Det verkar alltså som att något inte synkar. Om detta beror på felaktig firmware (software) eller hårdvara är väldigt svårt att veta.
Det vore ju toppen! Skickar mailadress med via PM.