Jag har ett problem med min CE50 som är lite skumt, tänkte kolla om någon annan upplevt något liknande.
När det är kallt ute under en längre period, säg från 8 minus och neråt, så att kompressorn får jobba ständigt på max kommer det ibland ett komperssorlarm.
Det konstiga är att det bara kommer ibland, det kan vara 15 minus under 2-3 dagar utan problem men vid ett annat tillfälle när det är 8-10 minus kommer larmet under natten (oftast händer det nattetid).
Jag har haft en servicekille hemma två gånger, men eftersom larmet aldrig är framme när han kommer är det väldigt svårt att hitta orsaken.
Vid senaste besöket ändrade han parametern "f-max cirkulationsvatten" från standard 75hz till 70hz, men jag tycker inte det känns rätt att behöva sänka kompressorns effekt för att systemet ska fungera.
Än så länge har det klarat sig utan nya larm, men det har bara gått drygt en vecka.
En underlig effekt av den ändringen är att när kompressorn går för fullt med cirkulationsvatten visar displayen fortfarande 5000w, men när den producerar varmvatten har effekten ändrats från 4155w till 4290w!
Kan någon förklara det sambandet?
Är det någon som vet hur mycket en sänkning på 5hz påverkar kompressoreffekten?