0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen. Nu har vi en utetemp här i Västervik på -7, -8 grader. Då har min 107 svårt att leverera tycker jag. Mina värden är : övre panna 38´ ( 58´) framled. 38´ ( 51´) nedre panna 41´ ( 54´) hetgas 87´ vp. in/ut 37´/ 42´Borde inte luftpumpen kunna leverera varmare vatten än så ?Har jag missat något eller är det något knas med maskineriet tror ni ..?Tackar på förhand för alla kloka tips.
Jag hade den aktiverad men har höjt den från 1,5 till 4,5 nu så det borde väl göra lite skillnad.
. . . men är det verkligen så att en 107 inte kan lämna varmare vatten än ca: 44´vid en utetemp på -5´ ?
Borde inte luftpumpen kunna leverera varmare vatten än så ?Har jag missat något eller är det något knas med maskineriet tror ni ..?Tackar på förhand för alla kloka tips.
Vid -7º behöver jag mer än 51º på framledningen, och jag har inget stort och dragit hus.Tvärtom har jag ett välisolerat hus med nya ytterdörrar och treglasfönster, men radiatorerna är gjorda för oljeeldning med panntemperaturer på runt 80º.Normalt klarar pumpen värmen utan hjälp av elpatroner året runt, men inte under sådana vintrar som denna.Men att man behöver 51º vid -7º ute behöver inte innebära något stort och dragit hus.erp