0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Om nu nån trodde nåt annat så har Steve Jobs alla de kvaliteter som Gates & Co saknar -teknisk briljans kombinerad med hög kvalitet i sina produkter som dessutom är så marknadsvänliga att de skapar sin egen marknad.Så Nokia ska få hjälp med mjukvaran av Microsoft. Har MS nånsin utvecklad banbrytande egen mjukvara? Eller ens legat i frontlinjen? Någon här vet säkert det bättre än jag.Mitt intryck är att de alltid har parasiterat på andra samt varit duktiga på att marknadsföra med hjälp av finansiella muskler. Samt att de i början hade ren j-vla flax.Samtidigt drabbas nu Nokia av ett omfattande brain drain. Drakarna står på kö för att köpa över talang http://www.va.se/asikter/bloggar/carlbom/2011/02/18/nu-borjar-jakten-pa-nokia/Är f ö MS intresserat av Nokias alla delar? Eller vill de bara komma in på den mobila spelplan? Kommer inte Nokia på lite sikt att styckas upp, när förfallet gått tillräckligt långt?
T.o.m. Apple kör ju Windows idag.....
Citat från: hokanp skrivet 22 februari 2011, 15:17:04T.o.m. Apple kör ju Windows idag.....Vad menar du med det?
Precis som om man skulle köpa en bil där tillverkaren bestämde vilka vägar man får köra.
Citat från: Toprunner skrivet 22 februari 2011, 15:19:38Precis som om man skulle köpa en bil där tillverkaren bestämde vilka vägar man får köra.Som t.ex. Ferarri 599XX
Det tar lång tid att få folk som är invanda med något att byta operativsystem. Jag var macmotståndare i måååånga år sedan för 2 år sen så köpte jag en mac och har inte återvänt. Mina PCs blir bara mindre och mindre använda.Det är ju bara o se hur många fler som kör mac i dag än för ett par år sedan. Där har du en trendindikator.
Mac är väldigt användarvänligt. Upplevelsen är bättre för slutanvändaren. Det är också så att datorn alltid görs av samma företag som gör operativsystemet så apple behöver inte lägga ner lika mycket tid på kompatibilitetsproblem. Det blir helt enkelt mindre meckande och mer användande. Linux är ju bra för att det är öppen källkod och gratis. Det kräver dock mycket mer kompetens av användaren som då också kan uppnå full kontroll över sitt operativsystem. Nu förtiden finns det linuxoperativsystem som mer eller mindre vem som helst kan använda. Men linux är inte lika optimerat som exempelvis windows och os x.
Ja windows fungerar utmärkt det är det ingen tvekan om. Vista var ju lite si och så men XP och W7 fungerar mycket fint