0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Yes, nu har jag äntligen fått en ny uteenhet. Mitt haveri slutade med att min ÅF sålde en ny utedel till inköpspris eftersom den gamla inte blev reparerad på garanti vilket gjorde att reparationskostanden för den gamla och att köpa en ny blev ungefär lika stora.Första intrycket är att antingen är Zubadan 2 effektivare än version 1 eller så fungerade aldrig min första riktigt ordentligt. Utetempen har nu pendlat mellan -15C och -23 medan inntempen pendlat mellan +22,7 och +22,9. Igår kväll gick utedelen på steg 3 vid ca -15C och kopplade till steg 1 när tempen kröp mot -20C. Med den gamla utedelen gick den på steg 1,2,3 redan vid -15C och behövde ytterligare elstav vid -20C så en märkbar prestandaskillnad men som sagt tror nog att det främst beror på att den gamla varit punkterade en längre tid.Nu gäller det bara att få FD 35:an intrimmad tillsammans med Zubadan så att man får komforten och kostnaderna optimerade, någon som har goda ider eller tankar kring detta?I vilket fall som helst kändes bra igår kväll när det var -20C ute och +23 inne och hela huset kördes på kompressoreffekt. Thumbsup
Hej!Zubadan 2 ska heta HRP100 i menyn så det har du helt rätt. Enda egentliga skillnaden vid val av olika utedelar är att den (programkortet) då automatiskt ställer in lämpliga "standard" temperaturer samt justerar olika valbara min och max värden.Typ, väljer man Zubadan1 så är max kompressortemp 52C och vv stop default värde är 50,5C, väljer man HRP100 så är max kompressortemp 57 och vv tror jag var 53C.Vad jag har läst börjar du också få ordning på din anläggning så nu är vi minst 2 som är glada Thumbsup