0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja..det ser ju bra ut med en spårfräs. Låter smidigt. Inser också att behövet är att fräsa gamla köksytan, ca 16 kvm, minus den del där man leder förbiövriga rums slingor. Kvar blir ca 10 kvadrat...det är ju nästan inget att snacka om....Frågarn är hur man vet kring avlopp och varm/kallvatten. Jag vet att vi har det "bortanför" köket och därmed dras det någonstans..Men jag antar att det är "djupare" ner i plattan iom att det ligger slingor närmare golvytan.Eller tänker jag fel?
Trägolv är det.Golv skall ändå bytas snart...så det är bara lite merkostnad och en del arbete.
Hur mycket skulle du behöva öka framledningen för att få rätt temp .
Citat från: smurfen72 skrivet 21 februari 2011, 17:29:56Hur mycket skulle du behöva öka framledningen för att få rätt temp . Kan vara så att det måste ökas KRAFTIGT! Jag har inte haft möjlighet att testa detta.Det får jag göra när det är mildare väder...så jag slipper tillskottet. Eller något sånt.Bobo: ja, du har rätt i det du skriver men vi kommer förmodligen hamna på laminat-sidan av saker. Något tunnare än vårt befintliga 14 mm-golv.
OK.Så du menar att jag ska ställa om VP så att den jobbar mot en högre framledningstemperaturoch minska flödet i övriga slingor så köket får mer juice?Har jag förstått det korrekt?Eller har du andra gångbara vägar?