Hej,
Inget stort problem men jag vill ändå lyfta frågan till forumet för att få hjälp med att rätta till det om det går.
Har Optima 500 + 290AW med ute- och innegivare (centralt placerad i huset). Har innegivaren ställd på 22 ºC men faktisk innetemperatur ligger på ca. 21,4 ºC dvs. konstant en bit under önskat värde. Det faktiska värdet är baserat på både pannans egen uppmätning och en separat termometer så värdet stämmer nog bra.
Varför får jag inte 22 ºC när det är det värdet jag ställd in? Att det inte är exakt 22,0 ºC och att det kan variera något beroende på vind, solinstrålning mm. förstår jag men att den konstant ligger ca. 0,6 ºC under är ju inte riktigt rätt.
Har sett att man i menyn kan korrigera givarna. Behöver innegivaren helt enkelt justeras eller är orsaken en annan?
Som en parantes, har säkert inte med saken att göra, så verkar utegivaren ange en något för hög utetemperatur. Ca 1 ºC högre än annan separat utetermometer anger och min uppfattning är att den separata givaren är mer korrekt.
Mvh, Robert