0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har precis flyttat in i vårt nybyggda hus och allting har fungerat perfekt fram till nu.
- Pannan går konstant på 6 kW- Den orkar inte få framledningstemperaturen mer än 33 grader. Returen ligger på 25 och beräknad på 40. Tidigare var framledningstemperaturen på 38 och returen på 33 samt beräknad på 40.
Jag läste någonstans att man inte ska ha jordfelsbrytare för personskydd (30 mA) till en värmepump.Startströmmarna kan vara så kraftiga att den löser även om det inte är något fel på den.Däremot kan man ha en 300 mA kopplad till värmepumpen.
Vid vår senaste installation installerade vi separata JFBer till VP och HH. Man vill ju inte riskera att värmen stannar för att nåt annat skit triggar JFB:n när man inte är i närheten. Med SMS40 får jag ett SMS om strömmen försvinner till VP:n.
Citat från: tipo874 skrivet 28 januari 2011, 17:34:00Vid vår senaste installation installerade vi separata JFBer till VP och HH. Man vill ju inte riskera att värmen stannar för att nåt annat skit triggar JFB:n när man inte är i närheten. Med SMS40 får jag ett SMS om strömmen försvinner till VP:n.Hur funkar det sitter det batteri i sms 40
Citat från: smurfen72 skrivet 28 januari 2011, 17:36:38Citat från: tipo874 skrivet 28 januari 2011, 17:34:00Vid vår senaste installation installerade vi separata JFBer till VP och HH. Man vill ju inte riskera att värmen stannar för att nåt annat skit triggar JFB:n när man inte är i närheten. Med SMS40 får jag ett SMS om strömmen försvinner till VP:n.Hur funkar det sitter det batteri i sms 40 Jepp ett sånt där litet 9V.
Nu är allting igång igen Det visade sig att elpatronen var kass och efter att vår installatör (som ställde upp igår kväll) bytt ut den kom den igång.Fastän pannan innan visade att den jobbade på 6kw så var det vad den ville ha men det fick den inte. Så lite missvisande info på pannan...Just nu är framledning 38 o retur 28 från igår kväll som var 33/25 o värmen stiger i huset
Hur funkar det sitter det batteri i sms 40