0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag använder sällan flexslang. De blir dyra i dim 50 och uppåt. Har monterat dim 50 några gånger. Berättar bara att de följer med om beställer en VP med monteringskit. Jag använde mest gummikompar. Blir mkt bättre på grova dimensioner.Snäppet bättre Tråkigt om du uppfattar det som att man försöker verka duktig.
Länk: http://www.bpsab.se/kopplingar-verktyg/gummikompensatorer.html
Vi har varit hemma hos andra med F1225 och deras gör inte så att det låter i elementen. Men vår gjorde/gör det. Så enkelt är det. Varför kan jag inte tala om, för det vet jag inte. Hade jag vetat det så hade jag fixat det på egen hand. Det är fortfarande en liiiten vibration efter flexslangen på returen... Vi håller tummarna för att den vibrationen inte tilltar vid kallare väder...
Och med kylan kom...OLJUDET! Det som har varit SÅ skönt när det varit tyst... Jag ger f*n snart upp.
Citat från: johan367 skrivet 09 februari 2011, 20:25:27Och med kylan kom...OLJUDET! Det som har varit SÅ skönt när det varit tyst... Jag ger f*n snart upp. Men pumpen måste ju gått en del när det varit varmare ute eller har ni haft sommar
Citat från: smurfen72 skrivet 09 februari 2011, 20:29:06Citat från: johan367 skrivet 09 februari 2011, 20:25:27Och med kylan kom...OLJUDET! Det som har varit SÅ skönt när det varit tyst... Jag ger f*n snart upp. Men pumpen måste ju gått en del när det varit varmare ute eller har ni haft sommar Ja den har gått, men vi har tidigare haft problem vid någon minusgrad och neråt. Runt nollgradigt har det varit mindre problem...
Kan det inte vara så att vibrationer också fortplantar sig genom betongplattan, i Rickards webbshop finns det kuddar och ställa hela pumpen på..?
Citat från: johan367 skrivet 09 februari 2011, 20:53:16Citat från: smurfen72 skrivet 09 februari 2011, 20:29:06Citat från: johan367 skrivet 09 februari 2011, 20:25:27Och med kylan kom...OLJUDET! Det som har varit SÅ skönt när det varit tyst... Jag ger f*n snart upp. Men pumpen måste ju gått en del när det varit varmare ute eller har ni haft sommar Ja den har gått, men vi har tidigare haft problem vid någon minusgrad och neråt. Runt nollgradigt har det varit mindre problem...Låter konstigt att det ska låta så mycket mera för att vp går mer gissar på att den går halva tiden vid 0 borde låta mycket då med kanske inte vp är helt frisk