0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ja, just precis så här.......Jag har själv efter en lång "undersökning" och efter att besökt ett antal referensanläggningar själv monterat en Panasonic multi med en utedel CU-2E18CBPG-SPK + två innedelar CS-ME12CKPG-SPK. Utedelen är på 7,2kW och innedelarna på 3,6 KW vardera. Var själv inne på att kanske ha två separata värmepumpar, men efter övervägande i samband besök hos andra som installerat multienheter så tycker jag att valet var lätt. En av dem som hade installerat en multienhet hade väldigt lik planlösning mot vad du har och de båda innerdelarna var placerade exkat som förslaget du fått. Detta har fungerat ypperligt hos denna familj och de båda innedelarna jobbar ihop på ett alldedes förträffligt sätt. Besparingen hade för dem varit mellan 45-50% av normal eluppvärmning.Tyvärr tycker jag att det finns för lite erfarenheter av multienheter på forumet och att det tyvärr nästan alltid kommer upp åsikter från personer som inte tycks ha någon egen erfarenhet. Därför efterfrågar jag att fler med multienheter tycker till och kan hjälpa Ommadawn i sitt val.För egen del så talar jag varmt om multienheterna, i alla fall de som Panasonic tillverkarSom info kan jag nämna att min totala installation inkl allt av akrediterat seriöst företag kostade 34 000 :-Vänligen