0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Problemet med VV är ju egentligen kopplat till snålt inställd temp i övre panna. Enkelt att lösa, höj tempen, men då går elpatronen eftersom VP inte kan producera så höga tempraturer. Jag har en 100l vvb i mitt system det räcker bra, jag har den på högsta temp typ 80c.
Har extra vvb i serie med värmepumpen, 110 l vvb installerad nära badrummet.Inställd på cirka 74 grader. Detta har inte ökat elförbrukningen, och vi har alltid gott om vv.
Citat från: drjukebox skrivet 23 februari 2011, 15:52:28Har extra vvb i serie med värmepumpen, 110 l vvb installerad nära badrummet.Inställd på cirka 74 grader. Detta har inte ökat elförbrukningen, och vi har alltid gott om vv.hej ...äntligen en som fattat vad en elberedare ska användas till.....jag puchar jämt för den lösningen oavsett vad man värrmer kåken med solvärme värmepump,vedpanna,pellets,olja mm mm alla tjänar på att sätta en liten elberedare i serie med det man har som värme källa funkar jämt å är otroligt energisnål då man matar den med förvärmt vatten...en höjdaredu räddade min dag...
hej ...äntligen en som fattat vad en elberedare ska användas till.....jag puchar jämt för den lösningen oavsett vad man värrmer kåken med solvärme värmepump,vedpanna,pellets,olja mm mm alla tjänar på att sätta en liten elberedare i serie med det man har som värme källa funkar jämt å är otroligt energisnål då man matar den med förvärmt vatten...en höjdaredu räddade min dag...