0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ser intressant ut. Var inne och kollade på deras hemsida.Blev dock förvånad/besviken över att de endast angett COP vid +7 grader (mellan 2,9-3,1 vid framledning av 50 grader). Maskinen sägs funka ner till -20 grader utomhustemp.Man undrar vad COP är vid minusgrader. Nibe anger COP även vid -7 grader och CTC vid -10 grader. Det känns ändå viktigare att veta.
Jag kollade lite i deras prod. datablad och undrar om någon som kan detta bättre än mig förstår vad de menar.De anger en märkeffekt på kompressorn på 2-4.4kw.Sen anger de kompressor + TS vad menar de men TS tro ? Kan de vara med tillskott ? Då verkar ju inte pumpen nå vidare.Och vet någon vad denna kommer att kosta
Jag kanske har missat något väsentligt, men om man behöver en elpatron på 3kw för att nå en effekt på 5Kw så kan förstår jag inte.En annan pump nibe eller CTC eller så har ju den effekten utan hjälp av elpatron, eller ??Det skulle ju innebära att den värsta thermiapumpen är lika klen som Sanyon ??Eller gör jag en tankevurpa nu ?
Hej på er.Läste under rubriken "vänta med vp pga generationsskifte" att någon skrev att Thermia släpper en värmepump som heter Atria.Någon som vet mer om denna pump?