0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
300/meter tar vi, Inkl gas!
Citat från: Oskar P. skrivet 21 januari 2011, 15:06:47300/meter tar vi, Inkl gas! Tack! oskar p kollade ju och kan ta att det tar 4-5 år att få visnt på skiten för det löste andra problem, så kollade vad kosade innan och så läggs det på 3000kr då blir man ju Och så har jag tjänat 75o-850 kr till på att anlita dig mot vad det kostar vid 350 kr/m Du håller inte till runt falun? dalarna *ASG* Nej då påstår att gas kommer till, det är väl:( nu är det krig i tomteskogen _/- //DR
300:- inkl moms per meter låter ganska billigt för rör, kabel, dränslang, kanal och soppa om det är tex över 7m i rörlängdKylkillen jag använder mig av i Stockholm/Mälardalen tar 400:- per meter så nu ska vi pruta lite, skyller på dig Oskar
Han brukar inte ta extra för fler håltagningar om det inte är struligt montage i övrigt men jag vet att han börjar fundera på debitera extra om han inte redan börjat !Tycker däremot det börjar bli vanligare att kunderna försöker få iväg utedelen ganska långa sträckor för att "slippa se den"Vad som finns i gamla väggar är alltid lurigt.Har funderat på en sak, om kylmontören frågar kunden om det finns el eller vatten draget i väggen där han tänkt ta hålet och kunden lovar att det inte finns el eller vatten men som av en händelse så fanns det grejer där.Vem ska stå för skadan ?Är det kunden som lovat montören att det inte finns el eller vatten eller är det kylmontören ?Visst fungerar en del regel/kabel/rör sökare skapligt många gånger men inte alltid.Det räcker med ett litet pilothål som träffar fel så är det kört