0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur upplever ni att pumpen väljer så att säga rätt effektsteg på pumpen när effektbehovet är lågt? Jag tycker att min vill sällan använda säg steg 1 och 2 även om den ligger över börvärdet på returen, detta hade ju gett längre gångtid. Sen verkar den ha svårt att hålla returen på rätt temp, just nu ska jag ha runt 22 grader och den ligger för det mesta runt 23-24 grader.Nu har jag ju det gamla styrkortet version E3.01 det blir kanske bättre med den nyare versionen om jag nu kan få dem till att byta ut det.
Jag har inga steg i min bara frekvens och det fungerar bra. 35Hz ligger den på när det inte finns något större effektbehov.Kan tänka mig att regleringen i din pump är hanska trög då denreglerar på retur. Låg förstärkning (P-band) och hög integrering (I-tid). Då kan en liten förändring i är-värdet ta långtid att närma börvärdet även om det påverkar huset. Kör du med innegivare och i så fall vilken påverkan? Det kan öven vara så att ju även vara så att din kurva är någon grad för hög eller givarpåverkan lite för låg./Raptor