0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: rabalder skrivet 17 januari 2011, 00:36:58Citat från: 2000 skrivet 16 januari 2011, 23:34:04Citat från: rabalder skrivet 16 januari 2011, 23:28:35Man bygger väl inte trappsteg med putsade Lecablock Nää. Det skulle inte hålla länge om man ska gå på det.Bygga form, borra ned några stående armeringsjärn i sockeln, Placera armeringsjärn runt i hela formen och sedan gjuta (med rätt blandning) är vad som gäller....lite avskräckande jobbigt låter det...Förvisso gjuter jag inte så ofta men jag brukar ha armeringen innanför o inte runt formen Hörredu, din närsynta felfinnar kyckling. Ser du inte bokstaven "i" mellan orden "runt" och "hela". Skulle kanske skippat ordet "runt"...
Citat från: 2000 skrivet 16 januari 2011, 23:34:04Citat från: rabalder skrivet 16 januari 2011, 23:28:35Man bygger väl inte trappsteg med putsade Lecablock Nää. Det skulle inte hålla länge om man ska gå på det.Bygga form, borra ned några stående armeringsjärn i sockeln, Placera armeringsjärn runt i hela formen och sedan gjuta (med rätt blandning) är vad som gäller....lite avskräckande jobbigt låter det...Förvisso gjuter jag inte så ofta men jag brukar ha armeringen innanför o inte runt formen
Citat från: rabalder skrivet 16 januari 2011, 23:28:35Man bygger väl inte trappsteg med putsade Lecablock Nää. Det skulle inte hålla länge om man ska gå på det.Bygga form, borra ned några stående armeringsjärn i sockeln, Placera armeringsjärn runt i hela formen och sedan gjuta (med rätt blandning) är vad som gäller....lite avskräckande jobbigt låter det...
Man bygger väl inte trappsteg med putsade Lecablock
Citat från: 2000 skrivet 17 januari 2011, 11:03:41Citat från: rabalder skrivet 17 januari 2011, 00:36:58Citat från: 2000 skrivet 16 januari 2011, 23:34:04Citat från: rabalder skrivet 16 januari 2011, 23:28:35Man bygger väl inte trappsteg med putsade Lecablock Nää. Det skulle inte hålla länge om man ska gå på det.Bygga form, borra ned några stående armeringsjärn i sockeln, Placera armeringsjärn runt i hela formen och sedan gjuta (med rätt blandning) är vad som gäller....lite avskräckande jobbigt låter det...Förvisso gjuter jag inte så ofta men jag brukar ha armeringen innanför o inte runt formen Hörredu, din närsynta felfinnar kyckling. Ser du inte bokstaven "i" mellan orden "runt" och "hela". Skulle kanske skippat ordet "runt"... Är inte ett armeringsjärn alltid runt Hur skall man få plats med betongen om man placerar armeringsjärn i hela formen?