0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det blir ju billigare drift med en mer kraftfull VP.750:n verkar dock lite krånglig att justera in, Comfortzone tror jag har bättre styr vad jag läst. Men jag tror det kan vara en god idé att byta upp dig till en kraftfullare värmepump.
En idé vi haft är att installera 370:n + en llvp som jag ser att du har Pjoffen.Frågan är bara om det inte slår om för mig och blir kalla golv istället.
Citat från: Carl N skrivet 15 januari 2011, 21:13:11Det blir ju billigare drift med en mer kraftfull VP.750:n verkar dock lite krånglig att justera in, Comfortzone tror jag har bättre styr vad jag läst. Men jag tror det kan vara en god idé att byta upp dig till en kraftfullare värmepump.Vad är det som är krångligt att justera in med 750'n? *nyfiken*Jag kan ha fel men jag har fått uppfattningen här på forumet att Comfortzone inte fungerar så bra om man har golvvärmeslingor ingjutna i betong (=trögt system att reglera), detta pga att den bara styr mha en innegivare.
Fick ett förslag idag om att köpa en luft/vatten pump som sätts på utsidan och dockas rätt på framledningen från pannan.Den skulle då sköta mesta delen av värmen i huset och så fixade 370:n varmvatten, ventilation och stöttade husvärmen när det var riktigt svinkallt, under -20. Detta gör att hela installationen blir 45 000 kr dyrare