0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad som helst, bara jag slipper dessa otillförlitliga pinn-ventiler. Jag har sökt på nätet, tro mig. MMAs koppel visar tydligt pinn-ventiler. Danfoss visar inte ventilhusen men jag utgår från att de också innehåller pinn-ventiler. Så var hittar jag "dina" justerbara ventiler?Legless
Hej Rickard!Alla på forumet tycks vara eniga om att man skall säkerställa fullt flöde i systemet innan man börjar intrimningen av radiatorerna. Men om ventilerna inte öppnar helt (vilket man aldrig vet med dessa pinn-ventiler) på grund av att de kärvar så blir ju intrimningen långt ifrån optimal.Jodå, som jag tidigare svarade Roland, vid -20 ligger framledningstemperaturen på 68 grader, kompressorn går och 6 kW tillsats är inkopplad. Såtillvida är det en elpanna när det är riktigt kallt. Jag har däremot inte haft några problem med höga returtemperaturer. Det är dessutom buslätt att reglera returtemperaturen i 1245an med hjälp av VBpumpen.Legless
Installatören startade kompressorn, hoppade in i bilen och åkte. Jag har inte hört av honom sedan dess.Legless
purjo, att inte VETA att ventilen är öppen, bara att den BORDE vara det, irriterar mig.Jag trodde att man köper koppel separat från radiatorn. Så verkar det vara på Rinkaby, i alla fall. Och jag tänkte återanvända returventilen med ett mellanrör, kulventil och anslutning till radiatorn.Legless