0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaren allihopa. Cirkulationspumpen hjälper inte att justera, ligger på cirka 3 grader mellan fram och retur oavsett vad jag ställer den på. Känner att det var smart att dricka 2+ glas vin innan jag gav mig på detta. Kunde inte fatta först varför det var 25,6 grader både på retur och framledning. Efter cirka 2 minuter lyckas jag lista ut att jag inte tagit av locket på den nyhandlade ir-termometern. Smart. Nu har jag i varje fall skruvat på första radiatorn. Kom en hel del vatten. Antar att det tar ett tag innan temperaturen stabiliserar sig så att jag kan mäta igen.Vad f**n! När jag sitter och mäter på radiatorerna nu inser jag att framledningen kommer in i nederkant och returen går ut i överkant på radiatorerna (vid termostaten alltså).Hade rörfirma här för två veckor sen som drog nya ledningar i tillbyggnaden och satte nya radiatorer där. De kopplade på denna del på befintlig stam men eftersom de menade att smutsfiltret satt på framledningen vid värmepumpen i stället för på returen drog de även om rördragning vid värmepumpen. Har de vänt på hela rördragningen? Jag fattar ingenting. I tillbyggnaden där de dragit nya rör och satt upp radiatorer sitter framledning och retur åt rätt håll på raddarna.Vad gör jag? Ringer firman antar jag...