0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Min gissning är att det är Varmthem som spökar, har inte dom haft liknande villkor på sina pumpar?
Om någon erbjöd mig...10-års garanti på en värmepump, så skulle jag slå till direkt! Krävt att få garantin skriftligt på fakturan. Och helst bankgaranti dessutom.
Det är att rekommendera att serva sin luftvärmepump med jämna intervall. För att garantin ska gälla på Sverigepumpen krävs en service inom 2år, som numer ingår kostnadsfritt. Genom att serva sin anläggning med jämna mellanrum, vart andra-vart tredje år, säkerställs en bibehållen funktion, verkningsgrad och besparing. Normalt kostar en service ca 1500 kr (plus/minus) och innebär bl.a. rengöring av inomhusdel samt funktionstest. Man ser ofta klar skillnad på utblåstemperaturen före och efter en ordentlig rengöring av inomhusdelen, vilket ger ett förbättrat luftflöde.Oavsett märke och modell så förlänger man livslängden på sin luftvärmepump genom att serva och underhålla den. Precis som med all annan teknisk utrustning, t ex bilen!
Min stackars utedel har fått slita ordentligt denna kalla och snörika vinter och jag tycker inte den är speciellt skyddad
Det stämmer larryd att den är fastskruvad bland vind och snö så han kommer ingen vart .Du får nog skaffa en bättre bil om det kränger så pass mycket i din bil på E4:an så det sliter på dom förhoppnigsvis fastskruvade delarna i din bil