0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du kan ju prova. Alltid kul att labba lite. Men glöm inte att när du vill höja värmen går det ju naturligtvis åt mer energi. Det går ju inte att flytta runt värme och använda den flera gånger, om du förstår vad jag menar. Det är ju självklart egentligen men lätt att glömma när man fått en snilleblixt. Din nuvarande pump kommer att få jobba hårdare. Tror du den har kapacitet att värma hela huset?Är det tveksamt rekommenderar jag att du sätter in en pump till. Det är ju vad som egentligen behövs, eller hur?//2000
ingen aning tänkte bara att slipper jag köpa en pump till = ca15000kr mer kvar på kontot men ville bara kolla om det ens var vettigt att försöka låter som att det kanske är vettigare med en pump till då? hade dock inte tänkt montera någon monster fläkt utan en av dom standard vent fläktarna som man monterar i rören som blåser igenom cirka 100m3/h just för att dom har ju rätt låg ljudnivå (36db)men ni snackade ju om monsterflöden!
kostar cirka 500kr och ett par timmars jobb för att testa därför jag vart lite sugen men 500kr och en kväll i onödan tänkte jag att jag skulle undvika genom att fråga experterna här