0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kolla – INDUSTRIAL ELECTRICITY RATES –Svensk industri har det ganska bra ...
Det konstiga är att elen är avstängd i elcentralen, så jag vet inte vad den förbrukade kilowattimmen har gått till. Men, utan den hade det ju blivit oändligt dyrt per kWh, så jag får väl vara glad åt det lilla...
Kanske läge för några batterier och generator?
Citat från: Fattiglapp skrivet 13 januari 2011, 19:25:41Kanske läge för några batterier och generator?Då måste jag ju ha nåt att driva generatorn med...
Citat från: purjo__ skrivet 13 januari 2011, 11:31:19Det konstiga är att elen är avstängd i elcentralen, så jag vet inte vad den förbrukade kilowattimmen har gått till. Men, utan den hade det ju blivit oändligt dyrt per kWh, så jag får väl vara glad åt det lilla... Det är förbrukningen på mätaren.
Citat från: BosseBus skrivet 13 januari 2011, 19:10:59Citat från: purjo__ skrivet 13 januari 2011, 11:31:19Det konstiga är att elen är avstängd i elcentralen, så jag vet inte vad den förbrukade kilowattimmen har gått till. Men, utan den hade det ju blivit oändligt dyrt per kWh, så jag får väl vara glad åt det lilla... Det är förbrukningen på mätaren. skulle ju inte förvåna mig ett dugg, om man har en sån där fjärrläst superdator så ska den ju skicka kärleks-SMS till elbolaget med jämna mellanrum och jag kan ju sätta min vänstra pungkula på att mätarens mät/styrkrets INTE är inkopplad på nätsidan före mätaren, så dumma är inte vattenfalldirektörerna
..sån där fjärrläst...kärleks..pungkula på att mätarens mät/styrkrets INTE är inkopplad på nätsidan före mätaren...