Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: AVT luftvärmepump  (läst 1588 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bittan52

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
AVT luftvärmepump
« skrivet: 10 januari 2011, 18:46:25 »
Hej! Är det någon som har erfarenhet av AVT 6503? Är det värt 20000 kr extra för tak och isolering? Jag tycker inte att den ger mer värme. Idag blåste den ut 42 grader när jag ställt den på 30 (-4 ute), dessutom låter innedelen väldigt högt (fläkten på auto).
Själva pumpen är en NE12JKE.

Utloggad Oskar P.

• i branchen
  • Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 1024
  • Kön: Man
  • the good old days
SV: AVT luftvärmepump
« Svar #1 skrivet: 10 januari 2011, 19:58:13 »
ja dessa AVT pumpar är ju rena skämtet tycker jag. visst vore det bra om ett företag byggde om luftvärmepumpar för att bättre passa vårt klimat, men då kunde dom väl åtminstone utgå från ett bättre grundobjekt än panaskräp.
T.ex ME FD35 eller Toshiba Ras 16pkvp är ju långt bättre än desaa överreklamerade panasonic.
sen ska ju själva ombyggnaden göras mer seriös tycker jag. t.ex. värmeväxlare med större lamellavstånd och ändrad avfrostningsprogrammering, t.ex. kombinerat med en optisk givare som verkligen ser hur mycket frostbildning det är på lamellerna för att optimera avfrostningen.

Utloggad Fidusen

• Värmepump??? Självklart!!
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 391
  • Kön: Man
SV: AVT luftvärmepump
« Svar #2 skrivet: 10 januari 2011, 21:15:05 »
Oskar P.

Jag är övertygad att om Panasonic lade ner lika mycket pengar och resurser på produktkvalitet som man gör på reklam Hyperspacade Broschyrer och säljutbidningar, så hade man en kvalitetspump med bra prestanda.
Men här gäller tydligen konceptet att kränga ut så mycket som överhuvudtaget är möjligt.
Detta till förhoppningsfulla kunders besvikelse  *vinkar*

MVH/Fidusen
« Senast ändrad: 10 januari 2011, 21:34:50 av Fidusen »
Irriterad över att många certifierade installatörer oftast skiter i att blåsa rören med torr kvävgas/skyddsgas innan dom vacumsuger, speciellt viktigt vid fuktig väderlek, dessutom vacumsuger en del för kort tid = ibland bara 2 minuter, skall vara minst 15 minuter, sen kontrolleras om det finns vacumfall efter en timme. Fukt är det vanligaste felet för krånglande ventiler, detta är bara mina egna åsikter och behöver inte stämma med verkligheten, Värmepumpsteknologi är en hel vetenskap i sig själv, I dag har alla så brottom :(

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Svenska apotek med tillstånd
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?