0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vore det inte bra om det blev som kylbranschen vill. Att alla LL pumpar och den typen av aggregat, enbart säljs tomma. Sedan så måste en kyltekniker fylla och starta. Då borde antalet läckande maskiner minska, eller hur?Det är ju trots allt ganska viktigt att det finns köldmedium i maskinen. Samt att den är tät. Om dem levereras tomma, så måste den som monterar ha lite mer kunskap än som det är nu. När händige harry kastar upp maskiner på snedden.Vad tycker ni?? Inte som jag förstår jag
Vore det inte bra om det blev som kylbranschen vill. Att alla LL pumpar och den typen av aggregat, enbart säljs tomma. Sedan så måste en kyltekniker fylla och starta. Då borde antalet läckande maskiner minska, eller hur?
...Utnyttja rotavdraget, betala 2500 kronor, få en perfekt installation och glöm resten ...
jag kan hålla med om att en hempulad installation där man har fattat i vilken ordning man ska koppla ifrån vacuumpumpen samt övat på att göra konor och då med ett seriöst koningsverktyg för minst 1000kr kan bli bättre än en hel del yrkesinstallerade maskiner.