0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
studs.Det verkar fungera men jag har upptäckt ett nytt problem som gör att jag bara kan använda reservläget.Cirk.pumpen går inte när jag kör EP utan bara när jag kör reservläget.Orsak???
Citat från: krabba1 skrivet 12 januari 2011, 07:20:59 studs.Det verkar fungera men jag har upptäckt ett nytt problem som gör att jag bara kan använda reservläget.Cirk.pumpen går inte när jag kör EP utan bara när jag kör reservläget.Orsak???Fel på styrkort eller relä.I reservläget kopplas strömmen till VB-cirkpumpen direkt från manöverknappen.
Citat från: Carl N skrivet 12 januari 2011, 07:34:14Citat från: krabba1 skrivet 12 januari 2011, 07:20:59 studs.Det verkar fungera men jag har upptäckt ett nytt problem som gör att jag bara kan använda reservläget.Cirk.pumpen går inte när jag kör EP utan bara när jag kör reservläget.Orsak???Fel på styrkort eller relä.I reservläget kopplas strömmen till VB-cirkpumpen direkt från manöverknappen.Jag upplevde liknande problem (att VB-cirkpumpen inte gick vid normalläget). I mitt fall var det cirk.pump-styrkortet som lagt av och jag fick rådet från installatören att som temporär lösning (innan kortet skulle bytas) koppla loss styrkabeln från styrkortet till cirk.pumpen för att få samma effekt som i reservläget avseende cirk.pumpen. För mig fungerade det (visserligen försvann naturligtvis styrningen så mitt VB-delta blev lite mindre än optimalt) som en temporär lösning. Jag har visserligen en 1245 men det kanske fungerar att göra på samma sätt på en 1210?Mvh/Ola