Du har ingen möjlighet att inspektera hur golvärmen är uppbyggd någonstans? Jag har själv golvvärme i glespanel med plåtar. Ovanpå dessa ligger det spånskiva och sen parkett. Jag behöver aldrig mer än 30-35 ºC ut i slingorna.
Hur är din elförbrukning? Funderade om det kan vara så att du värmer den "gamla" plattan, dvs värmer nedåt pga fel i konstruktionen ex. att dina 10cm isolering ligger ovanpå slingorna. (Vilket låter idiotiskt men man vet aldrig)
Elförbrukningen är jag väl hyfsat nöjd med. När jag flyttade in stog det en frånluftsvärmepump som var trasig i huset, så den gick antagligen som en ren elpanna. Körde med denna "elpanna" första året vi bodde i huset, och då gjorde vi av med ca 22900kWh (var en ganska mild vinter). Efter det satte vi in en luftvärmepump och bytte ut den gamla frånluftsvärmepumpen, och första året med den kombinationen gjorde vi av med 12100kWh. Fast det är klart att luftvärmepumpen gör ju att jag inte kör ut så mycket värme på golvvärmen.
Ska undersöka om det finns något ställe där man kan kolla golvkonstruktionen, men man känner sig förstås inte så sugen på att börja riva upp golvet någonstans.