0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför i hela friden sätta in en värmekabel i en produkt som är gjord i original för att gå på vintern?Jag menar vem behöver en värmepump om den bara ska gå på sommaren, kom inte med nån skit om att det är kallare vintrar här (undantag Luleå och norrut) än någon annan stans i världen där det säljs värempumpar.
Citat från: knowledge skrivet 31 augusti 2005, 14:08:29Varför i hela friden sätta in en värmekabel i en produkt som är gjord i original för att gå på vintern?Jag menar vem behöver en värmepump om den bara ska gå på sommaren, kom inte med nån skit om att det är kallare vintrar här (undantag Luleå och norrut) än någon annan stans i världen där det säljs värempumpar.det är inte kylan som är problemer, det är luftfuktigheten.värmekabaln drar inge mängder med el. nån som har mätt effekten? jag gissar på 100W & det är väll inte så mycke.räkna med att maskinen totalt drar 2kW inklusive alla fläcktar & den där värmekabeeln vod låt säga -10 grader, så får du ju ialla fall ut 4-5 kW
Varför i hela friden sätta in en värmekabel i en produkt som är gjord i original för att gå på vintern?