0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej på er!Jag har haft stora problem tidigare med min Sanyo 123, men efter att ha fått hela skiten utbytt mot en ny pumo förra vintern så har den fungerat "som den ska".Dock så upplever jag det som att den inte klarar av att värma huset så pass bra som jag vill, speciellt påtagligt när det är -10º, då det är typ 19º inne i hallen där pumpen är monterad. Detta innebär att det då i närliggande vardagsrum är runt 18º vilket är fan så kallt en lördagkväll när man sitter i soffan. Kort sagt så får den inte iväg värmen som den ska... fläkthastigheten är ju rena skämtet om det är ex. -18º.Har fått erbjudande att få köpa en Sverigesåld HE9LKE för 14000:- inkl montering och fem års garanti.Spontant så högg jag direkt med förhoppning att få det varmt i huset även om utetempen närmar sig -20º, MEN nu när jag läser om problemen som visa har med långa avfrostningar etc. så blir man ju fundersam.Ekonomiskt så är det ingen vinnst, det förstår jag med, men rent komfortmässigt hade jag hoppats på underverk...Vad tycker ni? är jag helt fel ute? Sanyon går bra nu med jämn fördelning av frost etc., men det pallar ju inte trycket när tempen sjunker ute.Kort sagt: kommer jag uppleva någon förbättring med Panasonic HE9LKE eller tror ni att jag fortfarande kommer att få det kallt i vardagsrummet?Tacksam för snabb input då jag måste svara inom ett par dagar...Mvh Ö.,
Citat från: PlutoOrjan skrivet 05 januari 2011, 13:11:39Hej på er!Jag har haft stora problem tidigare med min Sanyo 123, men efter att ha fått hela skiten utbytt mot en ny pumo förra vintern så har den fungerat "som den ska".Dock så upplever jag det som att den inte klarar av att värma huset så pass bra som jag vill, speciellt påtagligt när det är -10º, då det är typ 19º inne i hallen där pumpen är monterad. Detta innebär att det då i närliggande vardagsrum är runt 18º vilket är fan så kallt en lördagkväll när man sitter i soffan. Kort sagt så får den inte iväg värmen som den ska... fläkthastigheten är ju rena skämtet om det är ex. -18º.Har fått erbjudande att få köpa en Sverigesåld HE9LKE för 14000:- inkl montering och fem års garanti.Spontant så högg jag direkt med förhoppning att få det varmt i huset även om utetempen närmar sig -20º, MEN nu när jag läser om problemen som visa har med långa avfrostningar etc. så blir man ju fundersam.Ekonomiskt så är det ingen vinst, det förstår jag med, men rent komfortmässigt hade jag hoppats på underverk...Vad tycker ni? är jag helt fel ute? Sanyon går bra nu med jämn fördelning av frost etc., men det pallar ju inte trycket när tempen sjunker ute.Kort sagt: kommer jag uppleva någon förbättring med Panasonic HE9LKE eller tror ni att jag fortfarande kommer att få det kallt i vardagsrummet?Tacksam för snabb input då jag måste svara inom ett par dagar...Mvh Ö., hejHar fått erbjudande att få köpa en Sverigesåld HE9LKE för 14000:- inkl montering och fem års garanti. är den begangnad ? förmodligen någon som reklamerat den = missnöjd kjell
Hej på er!Jag har haft stora problem tidigare med min Sanyo 123, men efter att ha fått hela skiten utbytt mot en ny pumo förra vintern så har den fungerat "som den ska".Dock så upplever jag det som att den inte klarar av att värma huset så pass bra som jag vill, speciellt påtagligt när det är -10º, då det är typ 19º inne i hallen där pumpen är monterad. Detta innebär att det då i närliggande vardagsrum är runt 18º vilket är fan så kallt en lördagkväll när man sitter i soffan. Kort sagt så får den inte iväg värmen som den ska... fläkthastigheten är ju rena skämtet om det är ex. -18º.Har fått erbjudande att få köpa en Sverigesåld HE9LKE för 14000:- inkl montering och fem års garanti.Spontant så högg jag direkt med förhoppning att få det varmt i huset även om utetempen närmar sig -20º, MEN nu när jag läser om problemen som visa har med långa avfrostningar etc. så blir man ju fundersam.Ekonomiskt så är det ingen vinst, det förstår jag med, men rent komfortmässigt hade jag hoppats på underverk...Vad tycker ni? är jag helt fel ute? Sanyon går bra nu med jämn fördelning av frost etc., men det pallar ju inte trycket när tempen sjunker ute.Kort sagt: kommer jag uppleva någon förbättring med Panasonic HE9LKE eller tror ni att jag fortfarande kommer att få det kallt i vardagsrummet?Tacksam för snabb input då jag måste svara inom ett par dagar...Mvh Ö.,
HejHar du gjort ren innerdelen ordentligt på Sanyon ?MVH/Gano
HejSanyon ger 2,9 kW och HE9:an ger 3,4 kW. Jag tror inte heller du kommer att märka så stor skillnad. Möjligen skulle det vara HE9:ans bättre skjuts i fläkten som ger litegrann, men din tempdiff mellan hall och vardagsrum är ju bara 1 grad.Jag tror att din Sanyo behöver en kompis. Du kan inte hitta en position där du sätter HE9:an så att de hjälps åt ?MVH/Gano