0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för svaren! Naturligtvis har jag lusläst manualen. Är uppväxt med braskamin och har inte haft detta problem i föräldrarhemmet. Har också konstaterat att det är litet utrymme för rök och gaser att slinka förbi den lutande plåten och glaset. Jag har även kört med snabba inkast men det är ju trist att det skall behöva lukta som i en tipi när man eldar. Tack för synpunkter !!
Citat från: AcesHigh skrivet 04 januari 2011, 01:54:03Tack för svaren! Naturligtvis har jag lusläst manualen. Är uppväxt med braskamin och har inte haft detta problem i föräldrarhemmet. Har också konstaterat att det är litet utrymme för rök och gaser att slinka förbi den lutande plåten och glaset. Jag har även kört med snabba inkast men det är ju trist att det skall behöva lukta som i en tipi när man eldar. Tack för synpunkter !!Har du provat att öppna luckan långsamt och försiktigt, bara någon cm så att den börjar suga luft genom luckan innan du öppnar helt för att sedan långsamt öppna och lägga in ved?Fungerar ganska bra för mig./Raptor