0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejNy här. Har en Thermia villa, funderar på att skaffa inomhusgivare. Vi har kakelugnar att elda i om det påverkar? Lönar det sig? Vad kostar en givare med installation? Driver pannan med sjövärme, hade en förbrukning 2010 på 15000kwh på 240m2.Mvh P-O
På Nibe 750 rekomenderade Nibe utomhusgivare endast och ev rumsgivare för att få en fin termometer på displayen! Men innetemp avläses väl bäst genom frånluften..Detta är elektrikerns ord från Nibe, och sa innegivaren hade ingen styrande funktion, bara tempvisning, tycker låter konstigt.
Även om man inte spar några pengar på en innegivare tycker jag man ska ha en för komforten är inte skönt om det blir för varmt eller för kallt inne.
Citat från: smurfen72 skrivet 03 januari 2011, 17:38:36Även om man inte spar några pengar på en innegivare tycker jag man ska ha en för komforten är inte skönt om det blir för varmt eller för kallt inne. Jag kan nästan tycka tvärtom.Vill gärna ha runt 18 ºC på natten, men 21 ºC(minst) på dagen när man glider omkring hemma i kalasbyxor.Har därför inte brytt mig om att koppla in givaren igen efter renovering.Drar ner manuellt från -1, till -4 på förskjutningen på kvällen, går upp kl. 5, då ställer jag tillbaks.Jätteskönt. Thumbsup
Finns det inte nattsänkning på 1230