0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
-Öka min. framledning till +50 ºC om du inte har golvvärme
Nu tror jag Larry har tittat för djupt i glöggen.......med min. framledning på 50 grader lär det bli varmt i huset ...tror han menar max. framledning?Citat från: larryd skrivet 29 december 2010, 21:13:32-Öka min. framledning till +50 ºC om du inte har golvvärmeDin pump har inte gått mycket, vad har du min min. utetemp satt till? Du borde inte ha drabbats av högt värde på VP-IN när din framledning aldrig varit högre än 45 grader så pumpen borde ha snurrat betydligt mer timmar. Larrys råd är bra, kör på de ett tag och se vad som händer.
Vad är det för vinst med att ändra spärrtiden på laddpumpen??
Hej igen,Efter att igår sänkt effekten på elpatronen (övre) till 1,5 +0 och sänkte max framledning till 55 grader så blev effekten att tempen i huset var ok som innan men varmvattnet minskade dramatiskt, frun blev galen när varmvattnet räckte till ca 5-10 liter, kollade på pannan och den stog på 44 grader mot riktvärde 55.Fick bums ändra tillbaka för husfridens skulle....Har ni några förslag på åtgärd som ger hyggligt med varmvatten OCH ekonomi....jag hade varit SJUKT tacksam för såna fungerande förslag.Vi har -5 just nu.