0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Håller på och stryper in mina radiatorer nu så jag får rätt flöde i systemet. Men har två frågor nu inför installationen av fläktkonvektorn:Vad ska man ha för termostatkoppel m.m? fick den bara med två hål som är r15 =)Och hur stryper jag in denna? ska det vara samma tempdiff som vanligt? när fläkten är på eller av?
Om jag hade kunnat sätta den enbart på returen så hade jag gjort det men det blir för bökigt. då det är gamla stålrör med befintliga tappar jag tänkte använda mig utav. I termostaten som jag har köpt till så finns det ingång för styrning av ventil. Men vad ska jag har för någon sorts ventil, vad heter den? länk? Vad är bäst att använda? T-stycken eller koppel? alltså ha en stam med t-stycken på eller ska jag dra med koppel?
nu fattar jag =) Men det jag behöver då är alltså en strypventil på returen samt denna magnetventil på inloppet? http://www.vvsonnet.se/danfoss-ev220b-12b-220v50-p-22626.htmlSedan så styrs fläkten av och ventilen av min tillhörande reglercentral. Har jag fattat det rätt då? =)