0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag satt i patronerna igen och testat skriva ut. Igår hände ingenting när jag försökte skriva ut svart text, nu så skriver den ut lite randigt och med mer färg i överkant av bokstäverna än i underkant. Kanske blev den grova springan inte helt ren på intorkat bläck?
Jag skall skaffa ammoniak, det finns på bl a Coop har jag sett...För flera år sedan hade jag ett arbete där det ingick att dagligen spola rent några klisterdysor med ammoniak och vatten. Den enda insats som krävdes var att vrida på en kran och sedan låta den vara öppen i 4-5 min. Det var en förfärlig lukt när ammoniaken sprutade ut. Först senare har jag insett att inblandningen måste varit väldigt väldigt låg.Vi var på just Coop, hustrun och jag för ett antal år sedan då vi skulle köpa tapetklister. I ett skåp såg jag då en literflaska med tjugofyraprocentig ammoniak, jag tog flaskan i handen och skruvade av locket varefter jag räckte fram den till hustrun:-Lukta på det här, sådant brukar jag få andas in ibland sade jag.Hustrun körde instinktivt fram snoken över flaskan och drog en stöddig sniff Vilket vrål!, Hon sprang iväg gråtandes mellan hyllorna skrikandes urhögt att "jag var väl tammejfan inte klok", "jävla idiot" tror jag också att jag fick heta.Folk tittade på mig som om jag vore någon lowlife hustrumisshandlare och jag tänkte för mig själv att det var attans vilken purken hagga jag lyckats bli ihop med. För att förvissa mig om att det hela inte var så farligt som hon den hysteriska låtit butikens alla besökare tro så tog även jag och drog in en rejäl sniff över flaskan märkt Ammoniak 24%.Pang! Det kändes som att få en snyting rätt över näsbenet, jag höll på att tappa flaskan men lyckades behärska mig. Idag skrattar vi förvisso åt det här, så känner ni för att skratta tillsammans med era kära och nära så så har ni ett litet uppslag på kärvänligt skämt häröver.
Inte för att jag blir gladare av uppgiften att du smakat kaustiksoda, men blotta vetskapen om att man inte är ensam om att göra mindre bra saker känns väldigt stärkande och fint.Tack studs