0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
(F.ö. har jag hög värme på returen där, men inte på tilloppet, jättekonstigt...)
Nu när jag senast var inne för att kolla värmekurvorna upptäckte jag något rätt konstigt i.a.f. Brine ut låg på 17 grader och Brine in på 5 grader. En hög Brine in är väl bra antar jag men brukar inte Brine ut vara lägre, och inte skall väl diffen vara så himla stor?
Det har hänt att radiatorer har blivit felkopplade, att framledningen har kopplats in nertill.
Det är vanligt att köldbärar- och utegivare blir fuktskadade, de sitter ju i en fuktig miljö. De visar då för hög temperatur. Färsök kontrollmäta eller känn efter med handen, KBut bör vara noll grader eller lägre när kompressorn går.
Hej på dig!Kan du skriva ner lite mer inf,Hur stort hus och värden på pumpenhög retur är inte bra men för det behöver det inte vara fel på pumpendåligt flöde i systemet behövs nog undersökas närmare.
Elementet i gillestugan låter inge bra,Kan du inte följa stammarna och se vart tilloppet kommer framoch returen.Exspansionskärlet kan kolla genom att prova lufta och se om det är heltkommer det luft ut=heltkommer det vatten=trasigt
Allt ligger såklart bakom vägg så det är inte så jättelätt, det har i.a.f. blivit lite varmare nu sedan jag ströp en till retur på övervåningen, men det är fortfarande mycket varmare på returen....
Hej Luftning av exp.kärl sker genom luftnippel/nyckel.(sök info på google finns bilder)Vad har du för tryck nu?fyll på vatten i systemet tills exp.kärlet visar ca 1.0 barDina värden tycker jag inte verkar så konstiga förutom inter-760 vid -9 ute lite väl mycke därMEN BRin och UT??? Är det konstaterat att pumpen läcker ut köldmedel nu med eller.Undrar om det är fel på givarna?Har pumpen gått bra någon gång eller har du haft sådana värden hela tiden (brut 22 in6)
I morse när den värmde vatten efter att jag dushat såg jag att det, innan den slutade kom upp en liten fyrkant till vänster om vpsymbolen, vet att jag läst något om detta (illavarslande antar jag) men kommer inte ihåg vad.
HejDå verkar pumpen funka bra men elementet i gillestugan verkar vara skumt.Kan du prova knacka på radiatorventilen lite försiktigt han kanske har hängt sigvad har du för uppfattning om elementet ,är det felkopplat eller?svårt att bedöma när man inte ser.Är det varmt nedtill och kallt uppe på elementetKan du kolla tryckrörstempen
CiteraI morse när den värmde vatten efter att jag dushat såg jag att det, innan den slutade kom upp en liten fyrkant till vänster om vpsymbolen, vet att jag läst något om detta (illavarslande antar jag) men kommer inte ihåg vad.Den betyder att RP (reglerpressostat) är öppen. Ska den vara när VP är klar med vv. Kan också betyda hög hetgas, men har du bra vv så verkar det inte vara det. Bra vv = ca 55 ºCHur har det gått nu? Lite ny info vore bra.Ute=Framl=Retur=Integral=Brine In=Brine Ut=
Tryckrörstemp vad är det?, jag har för mig att det i servicemenyn stod något sådant med [120] angivett?