Det som jag egentligen är mest "nervös" för är att min 9Kw elpatron inte skall orka med att värma huset när det är
så kallt att pumpen inte kör längre. Om man har en ack.tank med 6Kw patron och min 9:a kan man då säga attt man har 15 ?
Hur stort hus har du?!
Om du vill ha bra svar som hjälper dig skall du tala om vad du har för förutsättningar. Hur stort ditt hus är. Hur stor elförbrukningen är. I vilken landsända du bor i, osv.
Det är heller inte lätt att råda dig ang. dina offerter då de inte innehåller så mycket info.
Om du läser runt lite i forumet så ser du säkert att det finns lika många lösningar som frågor. Det gäller för dig att hitta den lösningen som passar dig bäst.
En del tycker att det här är en hobby och kan lägga massor av fritid till att optimera medan andra bara vill ha en förnuftig lösning utan problem.
Om du har pengar du ändå inte använder kanske du skall göra en stor investering som betalar sig på längre sikt och innebär en låg driftskostnad. Har du en ansträngd ekonomi kanske en låg investering med en rimlig driftskostnad är att föredra.
Mvh
pen15en