Hej, detta var den ända forum som verka vettigt jag kunde hitta nu när jag fått problem med bergvärmen, stort tack att ni finns.
ovannämda pump fungerat bra i strax över 2 år, har dåligt koll på finsinställningar och bruka bli nån grad för varm i huset (Ca 23C på 200m3), elpatron har inte många timmars drift. ett 20tal från när pumpen togs i drift tror jag.
juldagen upptäcker att det börjar bli kallt i huset, har varit uppe hela natten och försökt få igång det med bl.a info från detta forum.
"inget behov värme" står i display, den går igång nån gång var tjugonde minut i ca 30 sek. står även fördröjd start med tiden i display som mest sett 20 minuter.
har luftat ett gäng element:inget luft i systemmet
med hjälp av en farbror gjort rent filter (det är väl returvattnet där en kulventil sitter) var en del skit i filtret.
med samma farbror fick av fronten och upptäkt en säkring (den till höger av 3 automatsäkringar) hadde löst:återställt
tror att den försöker göra varmvatten hela tiden då den lilla animerade vattenkar fylls...
har manuellt motionerat shunten mellan varmvatten och husvärme.
provat med enbart tillsats och dom andra lägerna, även omstart via huvudströmbrytarn.
jag har nog rört till alla inställningar i min förtvivlan, har nu ställt fabriksinställningar på det som jag kunde hitta men alla styrtempar finns inte nån "rekommenderad" värde på
jag har INTE varit i något avancerad/service meny. rädd för att det skulle påverkar garanti
är nu nere i 15C i huset och har ingen kamin, ungarna börja klagar att det kallt :/
om inte nån har några teorier hur jag ska få ut lite värme kanske någon kunde ge mig några "normala" inställningar så att den få chans att fungerar efter säkrings återställning etc.
mycket tacksam för alla svar
/Lockey