0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ne men kolla anslutningarna där ute...
Tänkte på de elektriska.... så att det är riktigt anslutet.. å så...Känns det som anslutningarna för kylmediet är tveksamt hopkopplade?Har du garaget under vatten eller?Fukt är ju inte så bra precis...med elektronik..Går fläkten?
alltså du kör igång pumpen i ett utkylt garage där det är -5 vid driftsättningen av pumpen?, även om pumpen skulle värma första cykeln så får den troligen problem när den får för sig att avfrosta, då det troligen fortfarande är för kallt i garaget. Mitt tips är att värma upp garaget på annat sätt innan du drar igång pumpen. Inte säkert att det fungerar, kan ju fortfarande vara något fel på pumpen , men dock bättre än att köra igång den i ett garage där det är -5.
Med rätt stor sannolikhet betyder det att:Operation lamp flashes and Timer lamp off. Is connector connection good? No...fix itBetong sten? Gasbetong?
Jag har ingen aning om hur coolixar fungerar.... men jag kan tänka mig att eftersom den inte har en chans att fungera under en hel cykel med dessa startförhållanden så kan den ju helt enkelt vägra..... men som sagt jag vet inte.....men det kostar ju inget att pröva. i vilket fall så är det dömt att misslyckas att dra igång en värmepump i en lokal med -5 grader i som dessutom har ett betongolv (gaarage har ju oftast det) och dom kyler av bara fan, tar evigheter att värma upp, så värm fört upp lokalen till ca +15 och kör sedan igång pumpen, fungerar det inte då så är det väl dags att reklamera pumpen. Ang kontaktproblemet så enda jag kan rekommendera är att kolla alla anslutningar och att dom ligger rätt inkopplade och ingen glappkontakt.