0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: rabalder skrivet 24 december 2010, 23:44:11Citat från: nic2 skrivet 24 december 2010, 23:40:28Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:32:44Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström Plasma är bättre, och drar lite mer ström, dock marginellt.Kopplade in en 42" Philips LCD (7000kr) åt svärföräldrarna för någon vecka sedan, kan inte förstå att man kan köpa en sådan tv.Ingen svärta, ingen skärpa, släpar i snabba sekvenser, helt enkelt rutten bild.Mina 2st panasonic 37" plasma med 3 år på nacken är minst 10ggr bättre på allt.Men jag förstår också att detta är individuellt, men så tycker jag, och jag är inte ensam.Nu skulle ju TS ha bildvisaren till att köra XBox på och inget TV tittande, detta betyder ör mig att det är bättre med LCD, speciellt om det är ungar som kör.För TV o filmtittande så tror jag nog dom flesta är övertygade om att Plasma ger bättre bild, tecknat kan dock fortfarande se lite häftigare ut på LCD.Alltså anledningen att köpa en platt tv är att den är bättre att spela på men den kommer att användas till tv tittande vi har bara en tv och kommer inte bli fler om jag får bestämma vilket jag inte brukar få hur funkar tv spel på plastma bättre än på tjock tv antar jag kan knappt läsa på spelen.
Citat från: nic2 skrivet 24 december 2010, 23:40:28Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:32:44Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström Plasma är bättre, och drar lite mer ström, dock marginellt.Kopplade in en 42" Philips LCD (7000kr) åt svärföräldrarna för någon vecka sedan, kan inte förstå att man kan köpa en sådan tv.Ingen svärta, ingen skärpa, släpar i snabba sekvenser, helt enkelt rutten bild.Mina 2st panasonic 37" plasma med 3 år på nacken är minst 10ggr bättre på allt.Men jag förstår också att detta är individuellt, men så tycker jag, och jag är inte ensam.Nu skulle ju TS ha bildvisaren till att köra XBox på och inget TV tittande, detta betyder ör mig att det är bättre med LCD, speciellt om det är ungar som kör.För TV o filmtittande så tror jag nog dom flesta är övertygade om att Plasma ger bättre bild, tecknat kan dock fortfarande se lite häftigare ut på LCD.
Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:32:44Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström Plasma är bättre, och drar lite mer ström, dock marginellt.Kopplade in en 42" Philips LCD (7000kr) åt svärföräldrarna för någon vecka sedan, kan inte förstå att man kan köpa en sådan tv.Ingen svärta, ingen skärpa, släpar i snabba sekvenser, helt enkelt rutten bild.Mina 2st panasonic 37" plasma med 3 år på nacken är minst 10ggr bättre på allt.Men jag förstår också att detta är individuellt, men så tycker jag, och jag är inte ensam.
Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström
Har faktiskt inte varit och kollat i butik och tycker inte det ger så mycket. Funderade lite på det här med 100hz är ju rätt stor skillnad på en tjockteve men hur är det på en platt. Ungarna fick ett kinect att koppla till xbox blev riktigt imponerad hur det kan kan funka men jag begriper inte hur bara att rörelserna filmas och överförs till bilden på nått sätt.
Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:30:26Har faktiskt inte varit och kollat i butik och tycker inte det ger så mycket. Funderade lite på det här med 100hz är ju rätt stor skillnad på en tjockteve men hur är det på en platt. Ungarna fick ett kinect att koppla till xbox blev riktigt imponerad hur det kan kan funka men jag begriper inte hur bara att rörelserna filmas och överförs till bilden på nått sätt.100 hz på tjock tv är inte samma sak som 100 HZ på platt tv.På platt tv använd betäckningen för en funktion som lägger till bildrutor mellan de som är på filmen/bilden. Tv:n hittar på egna bildrutor för att få ett "bättre" bild flyt. Kan väl vara ok på studiomaterial och dokumentärer, men helt förödande på film. Film är 24 bildrutor per sekund. Har alltid varit och kommer alltid (förhoppningsvis) vara. Det är det som ger filmkänslan. Det är därför man ser skillnad på Sagan om ringen och Hem till gården eller Aktuellt. De sistnämnda är nämligen inte film utan video.//2000ps.100 Hz kan heta allt möjligt beroende på tillverkare. Pixel plus, motion flow etc etc. Ett otyg är det hur som helst.
Kom på en sak till bryr mej inte om ljudet eftersom jag har en hyffsad hemmabio anläggning. alltså funkar spel bra på en plastma behöver inte vara bäst men det ska funka bra. Hur är det med inbräning på plastma finns det kvar.
Citat från: 2000 skrivet 25 december 2010, 00:13:19Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:30:26Har faktiskt inte varit och kollat i butik och tycker inte det ger så mycket. Funderade lite på det här med 100hz är ju rätt stor skillnad på en tjockteve men hur är det på en platt. Ungarna fick ett kinect att koppla till xbox blev riktigt imponerad hur det kan kan funka men jag begriper inte hur bara att rörelserna filmas och överförs till bilden på nått sätt.100 hz på tjock tv är inte samma sak som 100 HZ på platt tv.På platt tv använd betäckningen för en funktion som lägger till bildrutor mellan de som är på filmen/bilden. Tv:n hittar på egna bildrutor för att få ett "bättre" bild flyt. Kan väl vara ok på studiomaterial och dokumentärer, men helt förödande på film. Film är 24 bildrutor per sekund. Har alltid varit och kommer alltid (förhoppningsvis) vara. Det är det som ger filmkänslan. Det är därför man ser skillnad på Sagan om ringen och Hem till gården eller Aktuellt. De sistnämnda är nämligen inte film utan video.//2000ps.100 Hz kan heta allt möjligt beroende på tillverkare. Pixel plus, motion flow etc etc. Ett otyg är det hur som helst.alltså kan jag strunta i 100hz trodde det var bra dom tv som har det verkar vara dyrare Thumbsup
Citat från: 2000 skrivet 25 december 2010, 00:13:19100 Hz kan heta allt möjligt beroende på tillverkare. Pixel plus, motion flow etc etc. Ett otyg är det hur som helst.alltså kan jag strunta i 100hz trodde det var bra dom tv som har det verkar vara dyrare Thumbsup
100 Hz kan heta allt möjligt beroende på tillverkare. Pixel plus, motion flow etc etc. Ett otyg är det hur som helst.
Citat från: smurfen72 skrivet 25 december 2010, 00:18:11Citat från: 2000 skrivet 25 december 2010, 00:13:19100 Hz kan heta allt möjligt beroende på tillverkare. Pixel plus, motion flow etc etc. Ett otyg är det hur som helst.alltså kan jag strunta i 100hz trodde det var bra dom tv som har det verkar vara dyrare ThumbsupJag går också i TV-tankar och var och tittade på olika apparater för några dar sedan. Jag måste säga att det var en avsevärd skillnad på 50Hz LCD/LED gämfört med 100Hz. 50Hz bilden hackade betänkligt vid varje panorering i bilden.Om det sen beror på att man har 'tweakat' inställningarna på alla 50Hz i butiken för att dom skall verka sämre än vad dom är vet jag inte, men det verkar inte troligt...
), ser inte heller skillnad på bilden på olika TV-apparater i samma prisklass.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP42C2E/panasonic-42-plasma-tv;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?scid=1698Tro mig, bättre för pengen finns ej!!!!!!!Finns STORA skillnader även i denna prisklass.
Citat från: nic2 skrivet 24 december 2010, 23:27:49http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP42C2E/panasonic-42-plasma-tv;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?scid=1698Tro mig, bättre för pengen finns ej!!!!!!!Finns STORA skillnader även i denna prisklass.Håller ni med ska jag köp en sån på elgiganten finns i närheten så jag kan hämta själv.