0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP42C2E/panasonic-42-plasma-tv;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?scid=1698Tro mig, bättre för pengen finns ej!!!!!!!Finns STORA skillnader även i denna prisklass.
Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström
Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:32:44Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström Plasma är bättre, och drar lite mer ström, dock marginellt.Kopplade in en 42" Philips LCD (7000kr) åt svärföräldrarna för någon vecka sedan, kan inte förstå att man kan köpa en sådan tv.Ingen svärta, ingen skärpa, släpar i snabba sekvenser, helt enkelt rutten bild.Mina 2st panasonic 37" plasma med 3 år på nacken är minst 10ggr bättre på allt.Men jag förstår också att detta är individuellt, men så tycker jag, och jag är inte ensam.
Då frågar jag mig, varför ser man aldrig någon som helst skillnad när man står i butiken och jämför bildkvaliten?
Citat från: nic2 skrivet 24 december 2010, 23:40:28Citat från: smurfen72 skrivet 24 december 2010, 23:32:44Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström Plasma är bättre, och drar lite mer ström, dock marginellt.Kopplade in en 42" Philips LCD (7000kr) åt svärföräldrarna för någon vecka sedan, kan inte förstå att man kan köpa en sådan tv.Ingen svärta, ingen skärpa, släpar i snabba sekvenser, helt enkelt rutten bild.Mina 2st panasonic 37" plasma med 3 år på nacken är minst 10ggr bättre på allt.Men jag förstår också att detta är individuellt, men så tycker jag, och jag är inte ensam.Nu skulle ju TS ha bildvisaren till att köra XBox på och inget TV tittande, detta betyder ör mig att det är bättre med LCD, speciellt om det är ungar som kör.För TV o filmtittande så tror jag nog dom flesta är övertygade om att Plasma ger bättre bild, tecknat kan dock fortfarande se lite häftigare ut på LCD.
Citat från: nic2 skrivet 24 december 2010, 23:27:49http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/TXP42C2E/panasonic-42-plasma-tv;pgid=xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx?scid=1698Tro mig, bättre för pengen finns ej!!!!!!!Finns STORA skillnader även i denna prisklass.Har fått för mej att plasma ska vara sämre samt dra mera ström
Har aldrig förstått varför man skall ha skärpa på 0, ...