Tjena!
Dessvärre måste jag berätta vad som hänt min InVest LVE06 och troligtvis andra kinapumpar...
Köpte i våras en LVE06'a då vissa menat att den skulle räcka till mitt hus som är ett 50-tals tegelhus.
Den köptes på ett gigantvaruhus, installerades av duktiga montörer från skåne mot min befintliga panna.
Den fungerade bra i våras och somras och gick inte så tungt, vad jag kunde "märka", utan den inbyggda elpatronen på 2kW.
I början av hösten rasade ett lager i fläkten på utedelen. Efter ett bra tag fick jag den bytt. (inte installatörernas fel.)
Så fort snön kom märktes stora problem.
Den inbyggda elpatronen fick stödja hela tiden och ändå uppnåddes inte max temp, till följd uppnåddes inte önskad temp innomhus bara ca 18 ºC.
För ungefär en vecka sedan märkte jag att elpatronen gått sönder -> ännu lägre temp till pannan -> ännu lägre temp innomhus, ca 13-15 ºC vid en utomhustemp på runt 0 ºC..!
Vill bara varna andra potentiella köpare om att om ni inte har ett modernt JÄTTETÄTT och JÄTTEISOLERAT hus; Välj en större och helst ett annat märke.
Har alltså haft problem med dålig kvalitet och dålig kapacitet, trots förhållandevis låg utetemperatur.