Hej och god fortsättning! Ni är välkomna på studiebesök:-)
Just där elpatronen sitter är det ingen cirkulation då den värmer varmvatten. Men på slingorna som kommer efter den har jag två pumpar och de har även två by pass ventiler efter pumpen för att inte skada dem då flödet stoppas... Elpatornen sitter iaf felkopplad. Det roliga var att åf sade att den hade förbindelse med säkerhetsventilen i innedelen men jag tvivlade på det eftersom trevägaren stänger av flödet. Kollade då med Värmebaronen de ansåg att en ventil behövdes. Fick då ringa till ngn på Mitsubishi som oxå sade att ventilen inte behövs... Uj vilken kusnkap...
Funderar nu på att dra om delar av slingan själv detta då min åf anser att funktionen är bra *harkel*
Tänkte sätta dit en säkerhetsventil och en backventil på inloppet till patonen så att den inte drar bakvägen. En extra cirkpump tror jag inte behövs då jag har cirkpumpar som drar genom systemet.
Sitter ju kompaktradiatorer med stor effekt, 1/3 större än vad som krävs. Nu har vi cirka 14 minusgrader. Utan el orkar inte pumpen ge mer än 40-45 gradigt utloppsvatten... Igår var det cirka 19 minus ute och en innetemp på cirka 18 grader. Nu har vi iaf 19,2 grader...plus inomhus... När åf installerade pumpen ställde de om stegen så 6kwh gick in först. Ville får det ändrat så nu är det 3 som går in först, kanske dumt? Styrningen av pumpar låter intressant. Vart gör man denna? Hälsn Jan