0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
...Dom hade givetvis aldrig vunnit i tingsrätten, men när jag ändå fått betala kalaset så skulle det bli dyrt att gå vidare...
Citat från: cougar skrivet 19 februari 2011, 16:52:11...Dom hade givetvis aldrig vunnit i tingsrätten, men när jag ändå fått betala kalaset så skulle det bli dyrt att gå vidare...Mja, det var nog tomma hot:http://www.cint.se/sweden/asp20/auto_arkiv.asp?type=3&id=339
...och de som drev sina mål vidare vann, men fick ändå tillslut pröjsa advokaten
Citat från: cougar skrivet 19 februari 2011, 17:50:29...och de som drev sina mål vidare vann, men fick ändå tillslut pröjsa advokatenHm? Hur lyckas dom smita undan motpartens advokatkostnader?Citat från Advokatfirma Mikael Pagroth:"Om det är fråga om en domstolstvist måste man uppskatta hur stora utsikterna är till framgång - då advokatkostnad m m vanligen skall ersättas av motparten - jämfört med risken att förlora och tvingas betala även motpartens advokatkostnader"
En annan varian att bli av med telefonförsäljare
Fast just idag ringde samma säljare två gånger och ville komma och kolla låsen. Vi har två telefonnummer, båda regade hos nix. Det blev en snabb anmälan till DM-nämnden.
Jag har aldrig varit otrevlig mot någon som inte förtjänar det, men när deras hela affärside bygger på att få de uppringda att tro att de redan är kunder, genom att de "bara vill kontrollera" saker och ting snedtänder jag direkt.Säger man artigt: -Nej tack, jag vill inte vara med i er katalog, och får till svar att man redan är det trots att man vet att man inget avtal ingått med vederbörande. så blir i alla fall jag irriterad.