0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Här brukar det låta:Säljare: Hej, mitt namn är xxxxx och riunger från xxxxx, har du tid en stund?Jag: Nej, men strax, häng kvar en stund!Sen lägger jag telefonen åt sidan på behörigt avstånd så dom inte hör vad som pågår, efter 5min har de flesta lagt på, ja inom 1min oftast.Botar de flesta.
Jag blir fortfarande förvånad över att ni tycker det är så kul att ni föredrar att "diskutera" med i stället för att bara avsluta samtalet
Jag blev uppringd av en som påstod sig vara från eniro och ville bara stämma av uppgifterna, eftersom jag annonserade på eniro så tyckte jag inte det var så märkligt.Sedan kommer det en faktura från" Ment-månadens entrepeneur" på 4800kr, då inser jag att jag blivit lurad och polisanmäler...under loppet av ett år strömmar det in fem fakturor till.... efter mycket om och men så kommer saken upp i tingsrätten där jag i stort sett blev tvungen att gå med på en uppgörelse och betala 3.500kr trots att jag inte hade beställt ett skit, Ment betalade nämligen inte rättegångskostnaderna för motparten när dom förlorade sina mål utan advokatfakturan skulle, även fast jag vann, falla tillbaka på mig.. _/- och den skulle kosta långt över 3.500kr.egentligen skulle jag ha drivit igenom saken som en principsak, men jag orkade inte slösa energi på detMent hade flera hundra mål uppe i tingsrätten det året och om dom fick in 3-5000 från varje rättsfall så tjänade dom några sköna hundrtuseningar genom att hitta ett kryphål i lagen, eller utnytja att det tar så lång tid för tingsrätten att ta upp sådana här fall så man kan fortsätta år efter år
Hade dom spelat in samtalet där du tackade ja till erbjudandet
Citat från: smurfen72 skrivet 19 februari 2011, 16:46:05Hade dom spelat in samtalet där du tackade ja till erbjudandet Dom hade spelat in delar av samtalet, aldrig där jag tackar ja till något utan bara att jag "erkänner" vem jag är.Dom hade givetvis aldrig vunnit i tingsrätten, men när jag ändå fått betala kalaset så skulle det bli dyrt att gå vidare...