0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Går till slut in i servicemenyn och väljer "snabbstart". Prövar en sista gång, och nu hoppar pumpen igång.
Samma sak har hänt mig igen nu på juldagen, dvs en fas gick och sedan går inte kompressorn igång. Denna gång stängde jag inte av pumpen innan säkringen byttes, med påföljd att pumpen larmade "fasfel" när strömmen kom tillbaka. Efter återställning av larmet vägrade kompressorn att gå igång. OBS att jag prövade flera gånger och väntade ut timern varje gång.Det konstiga var att inte heller el-pannan hoppade igång efter återställning av larmet, vilket den väl automatiskt skall göra om själva pumpen stannar. Inget larm överhuvud taget. Pumpen verkar tro att allt är som det skall trots att varken kompressor eller el-pannan går...helt sjukt.Gick in i servicemenyn och prövade "snabbstart av kompressorn" utan resultat. Prövade också läget "endast el-tillskott" i hopp om att få igång el-pannan. Inget resultat. Prövade då att koppla bort el-pannan helt och hållet (i servicemenyn), och då startade kompressorn på första försöket. OBS att el-pannans överhettningsskydd inte löst ut, och som sagt inget larm alls.Väldigt märkligt att en endast 1,5 år gammal pump beter sig så här. Vore intressant att veta om det är många IVT-ägare som stött på detta.Ringde installatören, vilken skall komma redan ikväll om han hinner.