0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har du denna diff efter en avfrostning? Ett problem jag har märkt är att pumpen avfrostar efter 45 min trots att det inte behövs. Jag har inte mycket is på förångaren. Pumpen tror att det finns is eftersom differansen är högre än det inställt värde som ligger på ca 7 grader vid en utetemperatur på -4 grader.
Var ska givaren sitta?
Kollade mina värden under ca 5minuterT11 -9,4 till -14,5°CT12 -6,5°CT11 cyclar rätt bra i min meningTempdiffen för avfrostrning ligger just nu på ca6,7°CSilverräven skulle du kunna scanna in instruktionen från givarbytet och posta det här?Kan vara en del som behöver flytta sin givare.
Har redan styrsystems version 3.30.0 (fast det står 3.20.20 på utsidan lådan) så det är inga problemDå kanske detta är något att göra fram på våren när pumpen inte går så mycket får nog återkomma i ärendet och kanske få be om att trycka ner kameran i pumpen och knäppa ett kort så man ser var givaren sitter.
Hej,Ny på detta så ursäkta mig om jag är ute och cyklar, säg gärna till i så fall.När mäts tempen på kylmediet (T11)? Det måste väl vara före förångaren och då är väl hög diff bra?Nästa fråga blir ju naturligtvis, vad är det som styr tempen på kylmediet? Kan kompressorn variera den eller går den på samma effekt hela tiden, och om den kan variera vad styr den som sagt? Mycket frågor, men detta är ju som sagt nytt för mig. Har en IVT Air 70 med 200 kombipanna instalerat sedan ca 2 månader.TackAnders
Citat från: akullen skrivet 28 december 2010, 22:34:39Hej,Ny på detta så ursäkta mig om jag är ute och cyklar, säg gärna till i så fall.När mäts tempen på kylmediet (T11)? Det måste väl vara före förångaren och då är väl hög diff bra?Nästa fråga blir ju naturligtvis, vad är det som styr tempen på kylmediet? Kan kompressorn variera den eller går den på samma effekt hela tiden, och om den kan variera vad styr den som sagt? Mycket frågor, men detta är ju som sagt nytt för mig. Har en IVT Air 70 med 200 kombipanna instalerat sedan ca 2 månader.TackAndersT11 och T12 visar samma när det inte finns nån frost på förångaren. I takt med att den frostar på så sjunker T11 ända tills diffen når den gräns då avfrostning triggas.