0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: kluven skrivet 21 december 2010, 18:59:20Rättstavning är inte alla förunnat naturligt. Bara man fattar vad som avses så är det bra. Själv jobbar jag 100% oeffektivt, så det kan bara bli bättre Undrar om alla ord finns med i :,v(Hmmrrmm...INeffektivt /Raptor
Rättstavning är inte alla förunnat naturligt. Bara man fattar vad som avses så är det bra. Själv jobbar jag 100% oeffektivt, så det kan bara bli bättre Undrar om alla ord finns med i :,v(
Jag gillar till och med att gnabbas med Robban och Ville vessla( han verkar tyvärr satt mig på sin ignore lista)
En stor del av tidsförlusterna är "förflyttning", 13% i snitt, varför detta över huvud taget räknas till spilltid vet jag inte, ska man kunna få ner denna delen så måste ju montören "beama" sig till/från arbetsplatsen.
När man läser hela rapporten så framgår följande:En stor andel av förberedelser är "indirekt montering", 26% i snitt, indirekt montering är "alla slags förberedande arbeten, främst hantering av material och utrustning, förberedelser på arbetsstället, men också mätning för förtillverkning"
Citat från: Carl N skrivet 23 december 2010, 14:47:11En stor del av tidsförlusterna är "förflyttning", 13% i snitt, varför detta över huvud taget räknas till spilltid vet jag inte, ska man kunna få ner denna delen så måste ju montören "beama" sig till/från arbetsplatsen.Så att lulla omkring o göra nada 1 timme per dag är OK?
Citat från: Carl N skrivet 23 december 2010, 14:47:11När man läser hela rapporten så framgår följande:En stor andel av förberedelser är "indirekt montering", 26% i snitt, indirekt montering är "alla slags förberedande arbeten, främst hantering av material och utrustning, förberedelser på arbetsstället, men också mätning för förtillverkning""indirekt montering" ? ska det betyda att tex. om man hänger upp en radiator så är arbetet med att hänga upp den och montera rörklammer, bocka rör m.m "indirekt montering" och bara arbetet med att ansluta radiatorn rörmässigt "direkt montering"? isf kan man ju få till vad som helst med en sådan mätning.allt arbete som går åt för att hänga upp och koppla in en radiator måste väl räknas med
Rörkrökarnas sång:Måndag gör jag ingenting...ingenting...ingentingTisdag ser jag mig omkring....mig omkring ...mig omkring
japp rabalder.. och gissa vem vi letar efter med en 11 i handen cocacolagod jul på dig