0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
När blir ett fabrikat eller modell.. " bäst"? När man hör att det är så? Eller när man har själv provat? Eller när jag själv installerat den? Eller när jag säljer den? Världens bästa, kan vara världens sämsta hos nån annan, eller felinstallerad..
Jag förstår inte varför ni använder superlativ angående denna rapport?Jag förstår inte heller varför rapporten är så braskande?35 % tidsförluster är inte specellt.Att halva tiden går till planering är bara sunt, oftast är det annars här det slarvas.
Just rekomendationer av ett märke eller en modell är skulle jag tro, ofta ett resultat av att den som rekomenderar själv är nöjd. Så långt är allt väl, men att denne person kanske skulle varit än mer nöjd med något annat, det är han också lyckligt ovetandes om. Det finns säkert också ett uns av självhävdelse att man minsann gjort det bästa valet, och vill att andra skall välja likadant för bekräftelsen. Varför får jag rött streck när jag skriver rekomendera? Hur stavar man till det?
Var det firefox som gjorde att jag fick ett rött streck under rekommendera, förlåt rekomendera?
Ja det gör jag, konstigt då att firefox rödunderstryks då, egennamn till trots...
Citat från: Carl N skrivet 21 december 2010, 16:42:34Jag förstår inte varför ni använder superlativ angående denna rapport?Jag förstår inte heller varför rapporten är så braskande?35 % tidsförluster är inte specellt.Att halva tiden går till planering är bara sunt, oftast är det annars här det slarvas.Det är ju inte så många som misstror resultatet av forskningen heller.Men man måste ju trots allt ta i beaktande vad undersökningen avsåg, alltså inte hur mycket de jobbar, utan hur stor del av arbetstiden som var faktiskt montagearbete.Även med hänsyn taget till detta är det skrämmande låga siffror, speciellt med tanke på att forskningen avsåg storbyggen där logistiken och planerandet borde vara gjort långt tidigare, och montörerna borde kunna arbeta effektivt med montage större delen av arbetsdagen.
Rättstavning är inte alla förunnat naturligt. Bara man fattar vad som avses så är det bra. Själv jobbar jag 100% oeffektivt, så det kan bara bli bättre Undrar om alla ord finns med i :,v(