0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Toprunner. Jag tror inte att ngn flåsar mig i nacken. Blir bara trött på att skrivbords gubbar som du tror att vi arbetare bara fikar och inte gör något på dagarna. Kom till Östermalm på måndag så får du vara med på en typisk dag för mig. Så får vi se sen om du tycker att jag bara är på Dahl och fikar och leker.De som inte gillar att arbeta blir skrivbords gubbar som Toppis och hans Chalmers kompisar eller arbetsledare som Raptor.För det mesta får vi på golvet fixa de problem som ni glömde att projektera. Vet inte hur många ritningar man fick inom industrin där det stog S O S (solve on site). Då verkar det som skrivbords gubbarna glömde eller inte klarade grejerna.Om jag måste meddela Raptor att materialet är slut så har jag ju gjort hans jobb med. Han klarade ju inte ens att fixa fram grejer.De som är kunniga och insatta brukar syssla med att bygga grejer, blir dem trötta och tappar intresset så blir dem projektledare eller energirådgivare. Då kan man glassa runt på möten mm. Det går inte om man ska skruva.Annars kan man studera på Chalmers och få lite eu bidrag till ngn totalt oviktig forskning. Läste om en biolog som fick deg för att studera könsrollerna hos en viss fiskart i stora barriär revet Väl använda pengar.
Kan tillägga att jag projekterar, planerar, beställer, koordinerar med andra yrkesgrupper, samt monterar mina jobb. Jag ändrar ritningar jag får om jag tycker dem är fel. Jag gör allt, annars blir det fel. och jag har ansvaret för att mina anläggningar fungerar tillfredsställande.Detta handlar inte om min situation eftersom den är lite speciell, utan om rörjobb i allmänhet.
Nej det tycker jag inte. Du belyser det jag vill ha sagt. Duktiga forskare sysslar inte med låtsas grejer, de utvecklar saker som folk behöver och dem tjäna bra på det. ThumbsupDu hånar mig i vart 3dje inlägg du gör med vacuumsnacket, då får du ta lite oxå
Du surfar forumet 80% av din tid
Jag ändrar ritningar jag får om jag tycker dem är fel. Jag gör allt, annars blir det fel. och jag har ansvaret för att mina anläggningar fungerar tillfredsställande.