0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vi har nu beställt en Panasonic he9lke efter många vändor. Valde att köpa den från Klimathuset (www.siqab.se), inte billigast i stan men det känns skönt att köpa från ett företag som har en affär där jag kan gå in och klaga om det skulle behövas.... Samt att i deras installation ingår allt, dvs eldragning till proppskåp samt alla kablar/rör i obegränsad längd.Jag kan dock ändra / dra mig ur köpet fram tills pumpen sitter på väggen.Stod i valet mellan ME FD25VABH eller ME FD25VABH samt Panasonic he9lke, valde Panasonicen pga att jag anser att innedelen var snyggare samt att det går att sätta den i fläkt läge (bra de tillfällen man eldar i kaminen).Det som kan få oss att ändra oss är om många anser att MEn har ett lägre/mer behagligt ljud än Panasonicen (innerdelen).Toshiban är fortfarande intressant, men då vi inte är eon kunder så är den dyrare än de andra (skulle kunna bli övertalad till att bli eon kund i någon månad för att sedan byta igen, men känns som att det är ganska mycket extra bök).Mikael