0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för ditt svar! Det låter väldigt mycket bättre än vad Elajo sa. Det finns elradiatorer i förråden men annars är komplementen en kakelugn i vardagsrummet och öppen spis i köket.
Jag misstänker att det är en CTC-master med LVA som du har idag?Innan du gör något så är frågan om du har nått mer som värmer, typ el-radiatorer eller så.Nibe har en som heter Nibe F470 som har inbyggd tilluftsvärmare.Men en IVT 590 + 450 ska också funka.I så fall kostar det inte så många pengar att bara byta ut grejerna, 50-70 kkr tror jag det borde stanna på.För 200 kkr så får du ett komplett system med vattenburna radiatorer + bergvärme om du vill.
Citat från: Carl N skrivet 15 december 2010, 16:03:09Jag misstänker att det är en CTC-master med LVA som du har idag?Innan du gör något så är frågan om du har nått mer som värmer, typ el-radiatorer eller så.Nibe har en som heter Nibe F470 som har inbyggd tilluftsvärmare.Men en IVT 590 + 450 ska också funka.I så fall kostar det inte så många pengar att bara byta ut grejerna, 50-70 kkr tror jag det borde stanna på.För 200 kkr så får du ett komplett system med vattenburna radiatorer + bergvärme om du vill.Är det CTC master med LVA så är Nibe F370 mer plug&play än F470. Sätter man in en F470 istället för en CTC - master måste luftkanlerna dras om från LVA till F470.